Aktualności | Galeria zdjęć | Plan lekcji | Podręczniki 2023/24 | Rekrutacja 2024/25 | Matura 2024 | Booktrailer Film Festival | Chmura | ART|TЯA
pl en de fr

Szkoła w obiektywie Absolwenta - fot. Sebastian Mikita

Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Aktualności

Il Bel Paese – wycieczka klas 1f, 2f i 3f do Włoch

Tuż po wielkanocnej przerwie świątecznej klasy: 2f, 3f i 1f miały wyjątkową okazję, by wspólnie wyruszyć do słonecznej Italii.

Wycieczkę do Włoch rozpoczęliśmy zwiedzaniem Wenecji. Spacerując po mieście, mieliśmy okazję zobaczyć urokliwe włoskie uliczki, a także słynne gondole. Z popularnych atrakcji znajdujących się w tym miejscu, odwiedziliśmy Plac oraz Bazylikę Św. Marka i Most Rialto. Na koniec dnia udaliśmy się na taras widokowy, znajdujący się na dachu Fontego dei Tedeschi, z którego roztacza się wspaniały widok na Canale Grande.

Drugiego dnia, rano po pysznym śniadaniu, wyruszyliśmy w stronę Padwy. Odwiedziliśmy Bazylikę św.Antoniego, czyli patrona rzeczy zaginionych. Następnie spacerowaliśmy klimatycznymi uliczkami miasta. Po południu pojechaliśmy do Werony. Zwiedzanie zaczęliśmy od spaceru wzdłuż rzeki Adygi. Zobaczyliśmy dom Julii z szekspirowskiego dramatu. Mieliśmy również okazję obejrzeć z zewnątrz amfiteatr w Weronie. Na końcu dnia wyruszyliśmy do hotelu w okolicach Bergamo, z którego mogliśmy oglądać piękne krajobrazy górskie.

Od razu po przyjeździe do Mediolanu w trzecim dniu zwiedziliśmy Castello Sforzesco. Jest to zamek zbudowany w XV w. Znajdują się w nim dzieła Michała Anioła. Następnie przeszliśmy na rynek, gdzie zobaczyliśmy najważniejszą w tym mieście katedrę, a później Galerię Wiktora Emanuela II. Spacerując po ulicach Mediolanu kupiliśmy pamiątki i zjedliśmy wyśmienitą pizzę. Odwiedziliśmy także kościół św. Ambrożego, w którym znajdują się jego relikwie. W godzinach wieczornych mieliśmy czas na odpoczynek w pięknym parku mediolańskim.